معرفی

مشاور گل و گیاه کیست ؟ گیاه پزشک به چه کسی گفته می‌شود؟

گیاه پزشک به چه کسی گفته میشود؟ متخصص گل و گیاه کیست ؟

مشاور گل و گیاه کیست ؟

روزی روزگاری نگه داری گل و گلدان و انواع گیاهان آپارتمانی به سلیقه و عشق افراد به طبیعت بستگی داشت. آنها که دوست داشتند، گوشه‌ای از طبیعت را به خانه خود می‌آوردند و آنها که حوصله مراقبت از گل و گیاه را نداشتند، از وسایل دیگر برای کامل کردن دکوراسیون خانه خود کمک می‌گرفتند. در این عرصه، آدم‌ها هم ۲ دسته می‌شدند: کسانی که مهارت لازم برای نگهداری گل و گیاه را داشتند و گیاهان خانه‌شان بالندگی و زیبایی قابل تحسینی داشتند و افرادی که حوصله و استعداد نگه داری از گیاهان را نداشتند و گیاهان خانه‌شان محکوم به مرگ بودند اما این روزها حضور گیاهان سبز در خانه داستان دیگری دارد.

همه می‌دانند که گلدان‌های کوچک و بزرگ، نقش مهمی در حال و هوای یک خانه دارند و به عنوان عنصری از طبیعت بهتر است در خانه هر کدام از ما، حداقل ۲ یا ۳ گلدان کوچک و بزرگ وجود داشته باشد. ساکنان شهرهای بزرگ و شلوغ می‌دانند که با کمک گیاهان می‌توانند هوای تمیزتری را حداقل در چاردیواری خانه تنفس کنند. طراحان داخلی در کامل کردن دکوراسیون‌های خود از گلدان‌های سبز کمک می‌گیرند و دیگر خانه‌ها بی گل و گیاه چیزی کم دارد. هنوز هم هستند کسانی که گل و گلدان می‌خرند، با ذوق و شوق به خانه می‌آروند اما مهارت لازم در نگهداری از گلدان خود را ندارند و گیاه تازه وارد حال خوشی را در خانه آنها تجربه نمی‌کند.

چرا مشاور گل و گیاه اهمیت دارد؟

در این روزگاری که نقش گل و گیاه بر خانه و زندگی ما پررنگ‌تر از هر زمانی شده، مشکل این افراد هم حل شده است چون مشاوران گل و گیاه حضور دارند که کارشان کمک به همین افراد و گلدان‌هایشان است. مشاور گل و گیاه یک متخصص در زمینه انواع گیاهان آپارتمانی و خانگی است. به شما در رفع مشکلات مختلف یک گیاه از عدم رشد تا آفت زدگی و… کمک می‌کند و با راهنمایی گرفتن از یک مشاور، لازم نیست با آزمون و خطا مشکل احتمالی گیاه خود را حدس و راه حل‌های مختلف را برای خوب شدن حال گیاه‌تان محک بزنید.

چرا مشاور گل و گیاه اهمیت دارد؟

مشاور گل و گیاه، کسی است که به شما و هر فردی که مهارت لازم در نگهداری از یک یا چند گیاه را ندارد، کمک می‌کند تا از اولین گام در این مسیر درست حرکت کنید. اولین گام، انتخاب گل و گیاهی مناسب و هماهنگ با شرایط خانه شماست. اگر در همین مرحله ابتدایی، اشتباه کنید و گیاهی متناسب با شرایط نور و رطوبت خانه خود خریداری نکنید، محکوم به شکست خواهید بود. مشاوران گل و گیاه در ابتدای راه به شما کمک می‌کنند تا گیاهی مناسب با شرایط خود را خریداری کنید. کافی است به مشاور گل و گیاه خود بگویید، خانه شما تا چه حدی نورگیر است؛ پنجره‌ها شمالی، جنوبی، شرقی یا غربی هستند و خانه شما چه متراژی دارد. گیاهان مناسب را به شما پیشنهاد می‌کنند و در مرحله بعد، به شما می‌گویند مشرف به کدام پنجره یا با چه فاصله از کدام پنجره قرار دهید که گیاه‌تان حال خوشی را تجربه کند.

بعد از این مرحله و حتی در صورت انتخاب درست، گیاه شما ممکن است در خانه دچار مشکلات متعددی مثل زرد شدن برگ‌ها، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، بی حالی و … شود. می‌توانید تلاش کنید تا به روش آزمون و خطا، مشکل و کمبود گیاه خود را کشف کنید اما اگر از مشاور گل و گیاه کمک بگیرید. به واسطه دانش و تجربه خود در این حوزه، به سرعت بیماری گیاه شما را تشخیص و در رفع آن به شما کمک می‌کند. در واقع با حضور یک مشاور گل و گیاه، احتمال نجات یک گیاه بیمار بسیار بیشتر از روش تجربی خود شماست.

گیاه پزشک به چه کسی گفته می‌شود؟ متخصص گل و گیاه کیست ؟

کسی که به حل مشکل و خوب شدن حال گیاه شما کمک می‌کند، پزشک گیاه شماست؛ البته در اصطلاح علمی به کسانی گیاه پزشک گفته می‌شود که با شناسایی و کشف خواص گیاهان، از آنها برای تهیه دارو کمک می‌گیرند. کسانی که به رفع مشکلات گیاهان کمک می‌کنند، بیشتر با نام مشاور گل و گیاه یا متخصص گل و گیاه شناخته می‌شوند. متخصصان گل و گیاه، اطلاعات و دانش به روزی درباره انواع گیاهان آپارتمانی و خانگی دارند. نیازهای این گیاهان را می‌شناسند و به خوبی می‌دانند در مواجه با مشکلاتی مثل کمبود نور، کم آبی و… چه واکنشی نشان می‌دهند. ارتباط با متخصص گل و گیاه یا همان مشاور گل و گیاه، برای هر کسی که مهارت لازم را در این حوزه ندارد اما چند گلدان در خانه دارد، لازم است؛ درست مانند متخصصان در حوزه‌های مختلف که برای حل مشکلات خودمان کمک می‌گیریم.

کلینیک گیاه پزشکی باغ ارم

کلینیک گیاه پزشکی باغ ارم

همان طور که هنگام روبه رو شدن با هر مسئله به دنبال متخصصی حاذق و قابل اعتماد می‎گردید، برای گل و گیاه خود هم باید مشاوری کاربلد، دارای اطلاعات به روز و با تجربه پیدا کنید. مجموعه باغ ارم با داشتن کادری مجرب از مشاوران خوب می‌تواند انتخاب امن شما در این راه باشد. کلینیک گیاه پزشکی باغ ارم مجموعه‌ای از مشاوران و متخصصان قابل اعتماد در مجموعه خود دارد که ضمن عرضه گیاهان سالم، خوش بنیه و با طراوت به شما، در ادامه مسیر نگه داری و رشد گیاهان هم شما را همراهی می‌کنند. از خدمات کلینیک گیاه پزشکی باغ ارم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اورژانس گل و گیاه آپارتمانی: حادثه برای گل و گیاه هم پیش می‌آید. به همین کلینیک باغ ارم برای ارائه خدمات اورژانسی به گیاهان شما هم آماده است.
  • ویزیت گل و گیاه در منزل: جا به جایی و حمل و نقل گیاه نه کار راحتی است و نه کار درستی. هر جابه جایی می‌تواند باعث شوکی در گیاه شود. در مورد گلدان‌های بزرگ و سنگین هم که اصلا این کار میسر نیست؛ به همین دلیل باغ ارم این مشکل شما را حل کرده و مشاوران و متخصصان گل و گیاه خود را به خانه شما می‌فرستد تا ضمن ویزیت گل و گیاه در منزل، توصیه‌ها و امکانات درمانی لازم را در اختیار شما قرار دهند.
  • باغچه کاری در تهران: مهم نیست باغچه حیاط شما چه قدر است؛ کوچک یا بزرگ. هر اندازه که هست می‌توانید به زیبایی گل آرایی کرده و به جلوه و جذابیت خانه خود بیفزایید. برای این که باغچه شما چیزی فراتر از فضای رشد یک یا چند گل و گیاه باشد، می‌توانید از خدمات باغچه کاری باغ ارم در تهران برخوردار شوید. متخصصان این مرکز با کلیه تجیهزات و گل‌های مناسب مراجعه می‌کنند و باغچه شما را جانی دوباره می‌دهند.
  • خدمات باغبانی در محل: بعد از باغچه کاری نوبت به مراقبت از باغچه می‌رسد اما نگران مشغله فراوان و وقت کم خود نباشید چون این را هم می‌توانید به تیم حرفه‌ای باغ ارم بسپارید که خدمات باغبانی در محل را ارائه می‌دهند و مثل روز اول از باغچه شما مراقبت می‌کنند. این خدمات فقط شامل باغچه نمی‌شود، برای خدمات گیاهان آپارتمانی مانند تعویض گلدان، هرس و… هم می‌توانید از متخصصان باغ ارم کمک بخواهید. تعویض گلدان و سایر مراقبت‌های دوره‌ای گیاهان به نظر ساده می‌رسد اما به هر حال تخصص و ابزار لازم را می‌خواهد که شاید در هر خانه‌ای نباشد. در این مواقع می‌توانید از خدمات باغبانی در محل باغ ارم برخوردار شوید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *