نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

بهترین کود بامبو (قطره تقویت بامبو)

بهترین کود برای تقویت بامبو در آب

آیا گیاه بامبو نیاز به کود یا قطره تقویتی دارد؟

لاکی بامبوها، گیاهان راحت و بی دردسری هستند؛ با قرار دادن آنها در جای مناسب و تعویض هفتگی آب گلدان می‌توانید از گیاهی شاداب، خوش انرژی و زیبا در خانه لذت ببرید اما واقعیت این است که شرایط آب و هوایی ما، شرایط ایده‌‌‌آل و مطلوب برای بامبو نیست. بامبو گیاه بومی مناطق استوایی است و به رطوبت بالا و همجواری با انبوهی از گیاهان عادت دارد؛ به دلیل همین تفاوت، شاید در خانه‌های ما نتواند مواد مغذی مورد نیاز خودش را  از محیط دریافت کند و آن چنان که باید سالم و سرحال باشد؛ پس کارشناسان گل و گیاه توصیه می‌کنند از کود مناسب بامبو یا قطره تقویت کننده بامبو برای رساندن مواد مغذی و لازم به بامبو استفاده کنیم اما در این انتخاب باید دقت کنید و سراغ کود مناسب بامبو یا قطره تقویت کننده بامبو که مخصوص این گیاه تهیه شده، بروید. بامبو گیاهی با مصرف بالای مواد مغذی نیست؛ به همین دلیل به مقدار بالای کود نیاز ندارد و باید این کار را محدود و کنترل شده انجام دهید.

خرید قطره تقویت بامبو

کود برای بامبو که در آب نگهداری می‌شود

بامبوهایی که در آب نگهداری می‌شوند، در معرض عفونت‌های قارچی و باکتریایی دارند چون ریشه آنها بیشتر و سریع‌تر قابل دسترسی است.  این نوع بامبوها همچنین احتمال زیادی برای درگیر شدن با جلبک در کنار سایر میکروارگانیسم‌های مضر دارند. از این رو، یک کود مایع مبتنی بر نیتروژن بهترین عملکرد را برای رفع تمام نگرانی‌های مربوط به لاکی بامبوهای در آب دارد.

مطالعه راهنمای نگهداری از بامبو در آپارتمان در مجله اینترنتی باغ ارم.

برای شروع، به اندازه گیاه خود و تعداد ساقه‌های آن، آب غنی از نیتروژن را هر 15 روز یا یک ماه یک بار به گلدان بامبو استفاده کنید. نحوه استفاده از هر کودی متفاوت است و مطمئن‌ترین روش این است که کود با میزان نیتروژن بالاتر تهیه و از راهنمای درج شده روی بسته کمک بگیرید. بعد از کوددهی، رفتار بامبو خود را تحت نظر قرار دهید و ببینید بامبو شما چگونه واکنش نشان می‌دهد؛ آیا رشد آن بیشتر و سریع‌تر شده یا تغییری نکرده است. اگر با نشانه‌هایی مثل زرد شدن برگ‌ها مواجه شدید، شاید ناشی از مصرف زیاد کود باشد. ریشه‌ها و گلدان را به طور کامل شست و شو دهید و با آب تمیز پر کنید. برای یک ماه کوددهی را متوقف کنید و در شروع مجدد کوددهی از کود کمتری استفاده کنید یا فواصل آن را بیشتر کنید.

 

قطره تقویت بامبو برای بامبوهای در آب

در میان محصولات موجود در بازار، یکی از بهترین و مناسب‌ترین محصولات برای تقویت و تغذیه بامبوهایی که در آب نگهداری می‌شوند، قطره تقویت بامبو است. این قطره تمام مواد مورد نیاز بامبو را داراست و باعث افزایش ریشه زایی، افزایش قدرت جوانه زنی و حتی افزایش مقاومت بامبوها در برابر بیماری و آفات می‌شود.

در میزان مصرف قطره تقویت بامبو هم باید دقت کنید. ماهی یک بار به اندازه هر ساقه یک یا ۲ قطره از قطره تقویت بامبو اضافه کنید. اگر گلدان بزرگی با انبوهی ساقه‌های بامبو دارید، به حدی از قطره در آب اضافه کنید که آب تغییر رنگ بسیار کم و محدودی داشته باشد. یک ماه بعد برای کوددهی مجدد، حتما آب گلدان را عوض کنید.

 

کود برای بامبو که در خاک نگهداری می‌شود

تقویت بامبو

کمپوست یا کود آلی برای بامبوهایی که در خاک کاشته می‌شوند، بهترین انتخاب است اما چون بوی تندی دارند، برای گلدان‌های داخل خانه توصیه نمی‌شوند. برای بامبوهای در خاک  داخل خانه، بهتر است از کود مایع استفاده کنید. برای این کار کود مناسب بامبو را از فروشگاه‌های معتبر گل و گیاه تهیه و  آن را با مقدار مناسب آب رقیق کنید،؛ سپس گیاه را آبیاری کنید.

خرید کود ورمی کمپوست از فروشگاه اینترنتی باغ ارم، مرکز تخصصی فروش انواع کود گیاهان آپارتمانی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت.

اگر از کود جامد استفاده می‌کنید، کمی خاک اطراف بامبو خود را بردارید. کود را به آن اضافه کنید و دوباره به گلدان برگردانید.

توصیه می‌کنیم از هر نوع کودی که مورد نظر شماست، در مقادیر کم استفاده کنید تا ببینید گیاه شما چگونه واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که بامبوها تغذیه چندانی نیاز ندارند، کوددهی زیاد می‌تواند آنها را تخریب کنند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *