نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

🎍نگهداری از بامبو در آپارتمان (افزایش سرعت رشد بامبو)

نگهداری از بامبو در آپارتمان

راهنمای نگهداری از بامبو – همه چیز درباره بامبو

لاکی بامبو سالهاست که در خانه‌ها و در دکوراسیون براساس مکتب فنگ شویی یک عنصر اصلی بوده است. این گیاه  نمادی از شانس و کامیابی و به همین دلیل تبدیل به گیاهی جذاب در خانه و حتی هدیه‌ای مناسب در بسیاری از موقعیت‌ها شده است.

برای این که بدانید  چرا این گیاه بسیار محبوب است و چگونه می‌توانید یک بامبو خوشحال  پرورش دهید، این مطلب را بخوانید. این مقاله  شامل اطلاعاتی در مورد منشاء گیاه، نمادها، و سوالات متداول، و همچنین نکات مراقبت از بامبو است.

✔️ دلیل اصلی سوختگی نوک برگ ها املاح و کلر آب و گرمای محیط است.
✔️ دلیل کمرنگ شدن برگ های قدیمی، آفت کنه و کمبود نور است.
✔️ دلیل باریک و داراز شدن برگ ها و ساقه ها کمبود نور است.

 

شناخت کلی بامبو

بامبو خوش شانس یا همان لاکی بامبو با نام علمی Dracaena sanderiana همانطور که از نام علمی‌آن پیداست: از خانواده Dracaena است. گیاه بامبو بومی آسیای جنوب شرقی است و به دلیل استفاده از آن در فنگ شویی قدمتی  5000 ساله دارد.  در مکتب فنگ شویی گفته می‌شود که بامبو نشان دهنده خوش شانسی و خوشبختی است؛ به همین دلیل به آن لاکی بامبو یا همان بامبو خوش شانس گفته می‌شود و یک هدیه عالی و محبوب است.

گیاه بامبو در دکور منزل

یکی دیگر از دلالیل محبوبیت بامبو توانایی آن در شکل پذیری و  در آمدن  به شکل‌هایی مانند قلب، مارپیچ و… است. از سوی دیگر، بامبو، گیاهی آسان برای مراقبت است که آن را تبدیل به گزینه‌ای مطلوب حتی برای محیط‌های اداری می‌کند. این گیاه با زندگی در خاک یا آب خوشحال است اما زمانی که در خاک رشد می‌کند طولانی ترین عمر را دارد. اگر در آب رشد می‌کند، باید هر هفته آب آن تعویض شود. اگر در خاک کاشته می‌شود، خاک باید کمی ‌مرطوب نگه داشته شود؛ بنابراین از آبیاری بیش از حد یا در نقطه مقابل خشک شدن آن خودداری کنید. بامبو در نور غیر مستقیم و در محدوده دمایی 18 تا 35 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد. به طور کلی شرایط گرمسیری را دوست دارد. در ادامه مقاله به توضیح و تشریح دقیق‌تر شرایط نگهداری بامبو می‌پردازیم:

 

خرید قطره تقویت بامبو

 

🎋 نکات نگهداری از بامبو

یادگیری نحوه مراقبت از بامبو نسبتاً ساده است. ما اطلاعات دقیقی در مورد نور خورشید، آب، دما، سمیت، گلدان، نیازهای تکثیر و آفات و مشکلات رایج آن را در این مطلب بیان کرده‌ایم. راهنمای گام به گام مراقبت از بامبو را در ادامه بخوانید:

  • بامبو خود را در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.
  • ظرف خود را با آب به اندازه‌ای پر کنید که ریشه‌ها را بپوشاند.
  • بامبو محدوده دمایی 18 تا 35 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد.
  • اختیاری: هر سه تا چهار هفته یکبار از کود مایع گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.
  • هر برگ زرد را حذف کنید.

 

☀️ نور مناسب بامبو

نور مناسب گیاه بامبو

بامبو به نور خورشید متوسط ​​اما  غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم خورشید برگ‌ها را می‌سوزاند، بنابراین از قرار دادن گیاه خود در مقابل پنجره روشن خودداری کنید. نشانه برگ‌های سوخته، قهوه‌ای شدن لبه‌های برگ‌هاست. اگر برگ‌های بامبو شما کمی‌سوخته به نظر می‌رسند، بامبو خود را به منطقه‌ای با نور کمتر منتقل کنید.

 

💦 میزان آبیاری بامبو

اگر گیاه خود را در خاک می‌رویانید، مطمئن شوید که همیشه کمی ‌مرطوب باشد. اجازه ندهید خاک خیلی خشک شود یا بیش از حد آبیاری نکنید زیرا ممکن است منجر به پوسیدگی ریشه شود. بامبو برای زنده ماندن به آب زیادی نیاز ندارد، اما می‌توان آن را در آب نیز پرورش داد. اگر می‌خواهید بامبو خود را در آب پرورش دهید، مطمئن شوید که ریشه‌ها همیشه با آب پوشیده می‌شوند. بامبو خود را هر هفت تا 10 روز یک بار با آب تازه پر کنید تا شاد و سالم بماند.

آب مورد نیاز بامبو

جلبک‌ها می‌توانند در ظرف آب بامبو ایجاد شوند، بنابراین سعی کنید ظرف را تمیز کنید و آب آن را به طور منظم (حدود یک بار در هفته) عوض کنید. آب لوله کشی برای گیاه بامبو خوب است، تا زمانی که سطح کلر آن کم باشد. برای ایمن بودن، آب لوله کشی را قبل از اینکه از آن برای آبیاری بامبو خود استفاده کنید، یک شب بیرون بگذارید تا کلر تبخیر شود.

نکته کلیدی: آب جوشیده به خاطر املاح و آب معدنی به خاطر فلوئر، سبب قهوه ای شدن نوک برگ ها می شود.

 

دمای توصیه شده برای بامبو

بامبو در دمای 65 تا 95 درجه فارنهایت (18 تا 35 درجه سانتیگراد) رشد می‌کند، بنابراین انتخابی مناسب برای محیط‌های اداری و داخل خانه‌هاست. در طول ماه‌های سرد سال، مراقب باشید که گیاه خود را در نزدیکی پنجره یا در قرار ندهید.

 

آیا بامبو سمی است ؟

بامبو برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی ‌است؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را دور از دسترس نگه می‌دارید.

 

🍂 آفات و بیماری‌های بامبو

برخی از آفات رایجی که بر بامبو تأثیر می‌گذارند شامل شپشک های آرد آلود، کنه ها و عفونت‌های قارچی هستند. اگر متوجه تیرگی خاکستری روی گیاه خود شدید، ممکن است یک عفونت قارچی باشد، منطقه آلوده شده را حذف کنید، ساقه و برگ‌ها را خشک نگه دارید و گردش هوا را افزایش دهید. شپشک آرد آلود حشرات کوچک سفید رنگی هستند که باید به صورت دستی و با الکل از بین بروند. گرچه کنه‌ها که به صورت تار و پود سفید ظاهر می‌شوند،  معمولاً روی بامبوهای خوش شانس تأثیر نمی‌گذارند، اما می‌توانند سایر گیاهان خانگی را درگیر کنند. آنها را باید با مخلوط آب و صابون ریشه کن کنید یا اگر موثر نبود سراغ آفت کش‌ها بروید.

پیشنهاد ویژه: خرید کود و قطره تقویت بامبو از فروشگاه اینترنتی باغ ارم مرکز تخصصی فروش انواع کود مخصوص گیاهان آپارتمانی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت.

بامبو خوش شانس شما باید سبز باشد، اما اگر قسمتی از ساقه یا برگ‌ها زرد شد، نشان می‌دهد که گیاه شما بیمار شده است. قسمت زرد ساقه یا برگ‌ها را کاملا جدا کنید تا به بقیه قسمت‌های گیاه سرایت نکند.

 

تعویض گلدان و تکثیر بامبو

چگونه بفهمید  چه زمانی باید گلدان بامبو را تعویض کنید؟ زمانی که ریشه‌ها در ظرف خیلی زیاد شدند باید دوباره گلکاری کنید. هنگامی‌که ریشه‌ها را دیدید، بامبو را به یک ظرف بزرگتر منتقل کنید. اگر گیاه شما فقط در آب رشد می‌کند، به سادگی آن را به یک گلدان جدید منتقل کنید یا می‌توانید ریشه‌ها را برای استفاده در همان ظرف کوتاه کنید. برای تعویض گلدان، اگر از خاک استفاده می‌کنید، خاک را مرطوب کنید، گیاه را با ساقه بگیرید و در  خاک بچرخانید تا گیاه را جدا و آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.

تکثیر بامبو

برای تکثیر یک گیاه بامبوی خوش شانس، ابتدا یک ساقه سالم (باید بیش از دو بند داشته باشد) انتخاب کنید. شاخه را از جایی که به ساقه گیاه والد متصل می‌شود قیچی کنید و لایه پایینی برگ‌های آن را بردارید تا یک ساقه مستقل جدید ایجاد کنید. ساقه جدید را در ظرف کوچکی از آب قرار دهید و گیاه را مانند ساقه بزرگتر پرورش دهید.

 

چگونه بامبو را پیچدار کنیم؟

یکی از جذابیت‌های بامبو، طرح‌های جالبی هستند که می‌توانید با پیچاندن ساقه‌ها ایجاد کنید. کلید تولید چنین بامبویی استفاده از نور است. با دستکاری منبع نور می‌توانید یک مارپیچ یا طرح دیگری ایجاد کنید. برای داشتن بامبو مارپیچ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک طرف را از یک جعبه مقوایی ببرید.
  2. گیاه خود را داخل جعبه قرار دهید.
  3. جعبه را طوری تنظیم کنید که سمت باز آن رو به منبع نور باشد.
  4. به طور معمول از گیاه خود مراقبت کنید تا زمانی که گیاه به سمت نور متمایل شود.
  5. دوباره گیاه را کمی‌ بچرخانید تا برای رفتن به سمت نور مجبور پیچیدن باشد.
  6. به چرخش گیاه ادامه دهید ؛ در نهایت تبدیل به مارپیچ می‌شود.
  7. برگ‌های گیاه خود را در حالت مارپیچی هرس کنید تا خیلی سنگین نشود.

 

بامبو نماد چیست ؟

بامبو نماد چیست؟

اگر به دنبال گیاهی سازگار با فنگ شویی هستید، لاکی بامبو یک گزینه عالی است. از آنجایی که بامبو توخالی است، رسانای عالی انرژی محسوب می‌شود. این رسانایی اجازه می‌دهد تا خرد و رفاه در خانه در جریان باشد. مقدار ساقه‌ها نیز تأثیر زیادی در معنای یک گیاه بامبو دارد. همه آنها معانی مثبتی دارند به جز بامبو چهار ساقه، که باید از آن اجتناب کنید. معانی مختلف را در زیر ببینید:

  • یک ساقه: نشان دهنده وحدت و جریان بدون مانع انرژی است.
  • دو ساقه: نشان دهنده خوش شانسی در عشق (یک هدیه عالی برای یک شریک زندگی).
  • سه ساقه: نشان دهنده ادامه رشد، تولد و خانواده است.
  • چهار ساقه: نشان دهنده مرگ است .
  • پنج ساقه: نشان دهنده ثروت، طول عمر، شانس، خوشبختی و سعادت است.
  • شش ساقه: نشان دهنده ثروت از طریق فرصت و شانس (برای هدیه دادن در موقعیت‌های کاری عالی است).
  • هفت ساقه: نشان دهنده سلامتی و رشد شخصی است.
  • هشت ساقه: نشان دهنده انرژی بی نهایت و نعمت‌های فراوان است.
  • نه ساقه: نشان دهنده موفقیت و قدردانی است.

 

خرید قطره تقویت بامبو

 

⁉️ سوالات متداول درباره  بامبو

  • چرا گیاه بامبو زرد می‌شود؟

یک گیاه بامبو به چند دلیل می‌تواند زرد شود. اینها شامل کود بیش از حد، کلر یا فلوراید بیش از حد در آب یا آفتاب زیاد است.

  • گیاهان بامبو چقدر عمر می‌کنند؟

بامبویی که در آب رشد می‌کند می‌تواند حدود یک تا دو سال عمر کند. برای طول عمر بیشتر، بامبو خود را به خاکی منتقل کنید که بتواند چندین سال زندگی کند. ممکن است برگ‌ریزی کند، اما تا زمانی که به خوبی از آن مراقبت کنید، به پر کردن و رشد برگ‌های جدید ادامه می‌دهد.

  • آیا می‌توان بامبو را در آب پرورش داد؟

بامبو می‌تواند در آب رشد کند، اما برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید پس از رشد ریشه‌های جامد به خاک منتقل شود.

  • اگر خودمان برای خانه خودمان بامبو بخریم نشان بدشانسی است؟

نه؛ حتی اگر خودتان آن را بخرید، بامبو نشانه ای از شانس محسوب می‌شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *