نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

آیا آسپرین به رشد گیاهان کمک می کند؟ – تهیه محلول آسپرین

آیا قرص آسپرین به رشد گیاهان آپارتمانی کمک می کند؟

قرص آسپرین برای رشد گیاهان بسیار مفید است. اما استفاده این ماده مغذی نیازمند به اطلاعاتی است که در ادامه به صورت مفصل به آن ها خواهیم پرداخت پس در ادامه همراه ما باشید.

تاثیر قرص آسپرین برای رشد گیاهان

گیاهان به تنهایی نمی توانند رشد کنند بلکه نیازمند به موادی هستند تا آن ها را یا به طور طبیعی از خاک یا به طور شیمیایی از کود جذب کنند. علاوه بر آن نیازمند به شرایط جوی مناسب مانند آب هوای معتدل بسته به نوع گل و نور کافی هستند. به علاوه لازم است تا در مورد گیاهان اطلاعات کافی کسب کنیم. به طور مثال گیاه شفلرا باید در معرض نور زیاد قرار بگیرد تا برگ های سالمی داشته باشد. در صورتی که فرد این موضوع را نداند در عرض یک هفته گیاه را خراب می کند.

در بسیاری از اوقات افراد سعی می کنند با اضافه کردن کود های شیمیایی سبب رشد گیاه بهتر گیاه خود شوند. اما هیچ اطلاعی در مورد این که کود مورد نظر برای کدام گیاه مناسب است را ندارند و اغلب به مقدار خیلی زیاد از کود استفاده کرده و سبب سوزاندن ریشه گیاه می شوند. یکی از مواد مغذی پر کاربرد برای گیاهان قرص آسپرین است. قرص آسپرین برای رشد گیاهان بسیار مفید است. اما استفاده این ماده مغذی نیازمند به اطلاعاتی است که در ادامه به صورت مفصل به آن ها خواهیم پرداخت پس در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های مثبت قرص آسپرین برای گیاهان چیست؟

گذشته قرص آسپرین به دوران یونان باستان و 2000 سال پیش باز می گردد. این قرص هنگامی که طبیب های یونان باستان اقدام به درست کردن چای از پوست درخت بید کردند به وجود آمد. این چای سبب بهبود درد و تب در مریض ها می شد.

مردم در قرن های متوالی از چای پوست درخت بید به عنوان یک درمان خانگی برای کاهش درد های بدن استفاده می کردند. پزشکان در عصر امروز نیز با پیدا کردن سالیسیک اسید که ماده اصلی ساخت آسپرین است توانستند این قرص را در آزمایشگاه های موجود تهیه نمایند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم مردم از پوست درخت بید به صورت طبیعی آسپرین تهیه می کردند. شما نیز می توانید با جوشاندن مقداری از پوست درخت بید آسپرین طبیعی برای گیاهان خود تهیه کنید. این آسپرین مایع را می توانید با استفاده از یک آبپاش بر روی خاک گیاه خود به مقدار مورد نیاز با توجه به نوع گیاه اسپری کنید. امروزه آسپرین یکی از قرص های بسیار پر مصرف در جهان به شمار می آید که مصارف خیلی زیادی نیز دارد. قرص آسپرین برای رشد گیاهان ماده مناسبی می باشد. به علاوه آسپرین خاصیت آفت کشی نیز برای گیاه شما دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله: چرا زاموفیلیای من پاجوش نمی زنه رو هم مطالعه فرمایید.

چگونه می توان محلول آسپرین برای گیاهان ساخت؟

ساخت محلول آسپرین برای گیاه کار بسیار ساده ای می باشد. ساخت این محلول دو راه بسیار ساده دارد. راه اول را به صورت مفصل در پاراگراف قبل توضیح دادیم و در این قسمت راه جدید برای ساخت محلول آسپرین به شما معرفی خواهیم کرد. برای محلول دوم ابتدا شما نیاز به چند عدد قرص آسپرین، مقدار 5 لیتر آب و کمی مایع ظرف شویی نیازمند هستید. در صورتی که می خواهید مقدار کمی از این محلول را تهیه نمایید می توانید از 1 قرص و 3 لیتر آب استفاده نمایید.

در مرحله بعد قرص آسپرین و آب جوشیده ولرم را با هم مخلوط می کنید و به خوبی هم می زنید تا در هم حل شوند. قرص آسپرین نباید در آب شناور باشد بلکه باید به صورت کامل در آن حل شود. سپس شما می توانید مقداری از آن را درون اسپری های آبپاش یا در صورت داشتن اسپری سمپاش درون اسپری سم پاش ریخته و در زمان مناسب از این محلول برای تقویت گیاه زیبای خود استفاده نمایید. زمان استفاده از این محلول 1 بار در 2 هفته است. سعی کنید به مقدار بیشتر از این محلول استفاده نکنید. زیرا استفاده بیش از حد از آن ممکن است سبب آسیب به ریشه گیاه شما بشود.

آیا استفاده از کود های دارای سالیسیلیک اسید برای رشد گیاه بهتر می باشد؟

همانطور که قبل تر گفتیم ماده اصلی موجود در آسپرین که سبب رشد بیشتر گیاه می شود سالیسیک اسید است. سالیسیک اسید علاوه بر تاثیر گذاری بر رشد گیاه به ایمنی آن در برابر شرایط جوی مختلف کمک می کند. این ماده حتی در زیبایی پوست انسان نیز تاثیر گذار می باشد.

اما استفاده از آسپرین مایع بهتر است یا استفاد از کود های دارای سالیسیلیک اسید؟

در این جا لازم است بگوییم فرق چندانی میان این دو وجود ندارد اما کود ها عملکرد بهتری در رشد گیاهان دارند در نتیجه اگر به کود دسترسی دارید استفاده از آن برای گیاه شما بهتر می باشد. اما در صورتی که به کود دسترسی ندارید استفاده از محلول آسپرین نیز برای گیاه شما سودمند است. کود های مایع معمولا می بایست در اندازه های بالا خریداری شود و بیشتر برای باغداران مناسب می باشد. از این نظر نیز می توان گفت استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان به صرفه تر می باشد.

پیشنهاد می کنیم برای رشد زاموفیلیا مقاله خاک و کود مناسب برای زاموفیلیا رو هم مطالعه فرمایید.

آیا استفاده از آسپرین سبب از بین رفتن قارچ های گیاهی نیز می شود؟

قرص آسپرین نمی تواند همه ی قارچ های موجود در گیاهان را از بین ببرد. بلکه برخی از گونه های شایع مانند ورتیسیلیوم یا فاساریومی را می تواند درمان کند. همان که قبل تر گفتیم این ماده خاصیت آفت کشی نیز دارد. در نتیجه استفاده از آن به عنوان آفت کش برای گونه های خاص قارچ یا آفت نیز می تواند تاثیر گذار باشد. شما می توانید از محلول آسپرین برای فرش نگه داشتن برخی از گل ها مانند ارکیده یا رز استفاده نمایید. این محلول سبب می شود تا گلبرگ های گیاه دیر تر پژمرده شوند.

نتیجه گیری

تاثیرات قرص آسپرین برای رشد گیاهان بسیار زیاد است و این تاثیرات به صورت علمی به اثبات رسیده است. در نتیجه در صورتی که به صورت درست برای گیاه خود از آن استفاده نمایید می توانید گیاهی سالم تر و سرحال‌تر داشته باشید. اما همانطور که می‌دانید افراط و تفریط در هر چیزی سبب آسیب رسیدن به آن خواهد شد. در نتیجه سعی کنید تا در استفاده از این محصول زیاده روی نکنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *